Jan Frantzen ontwerpt al ruim 37 jaar meubelen met een eigen signatuur, waarbij de voorliefde voor tijdloos klassiek en Art Deco goed zichtbaar is. Wie het 2500m2 grote woonparadijs in Zevenhuizen binnenwandelt, stapt in een wereld vol sfeer, rust, stijl en warmte. Jan Frantzen biedt een collectie op maat voor de meest complexe interieurs. Momenteel zijn er zo’n tien mensen werkzaam bij de firma.
Jan Frantzen Sr. is een innemende, charismatische persoonlijkheid. Vraag hem naar iets over zijn meubelen en hij houdt je met gemak een paar uur zoet. Jan heeft een hekel aan protocol en is erg creatief als het op marktbewerking aankomt. Heeft hij iets in zijn hoofd, dan zal het ook gebeuren.
USP’s
De Unique Selling Points van Jan Frantzen zijn talrijk. Met een binnenhuisarchitect in dienst, kan elke meubel op maat worden gemaakt. De meubelen zijn over het algemeen van mahoniehout en met name de boekenkasten gaan generaties mee. Bij Jan Frantzen verlenen ze graag extra service. Daarnaast reikt hun werkgebied tot ver buiten de Nederlandse grenzen. Met een filiaal in Las Vegas hebben ze geregeld Amerikaanse klanten, maar leveren ook vaak aan Duitsers, Belgen, Britten, Denen etc.
Samenwerking met RTV Utrecht en de Campagne
Met de campagne op Radio M bereikt Jan Frantzen de juiste doelgroep. “Ik geloof in de kracht van herhaling”, is het marketingmotto van Jan Frantzen Sr. Veel van de klanten van Jan Frantzen zijn woonachtig in de Regio Utrecht. Bovendien is Zevenhuizen vanuit Utrecht goed aan te reizen. De doelgroep van Jan Frantzen weet de meubelen te waarderen en vaak zijn dat mensen die de vijftig gepasseerd zijn. Maar, steeds geregelder vinden ook jongere stellen hun weg naar de showroom.
Resultaat
“Een trouwe klantenkring is goud waard”, aldus Jan Frantzen Sr. “Wij krijgen altijd erg leuke en goede respons op onze reclame-uitingen, maar er is geen betere reclame dan een tevreden en trouwe klant. Als een klant een meubel bij ons heeft aangeschaft, dan zien we deze vaak weer terug voor bijpassende andere meubelen.
“De creativiteit van de jaren 30 herleeft met de meubelen van Jan Frantzen”