Radio, televisie en online zijn drie mediumtypen die elkaar uitstekend aanvullen en versterken. Een crossmediale campagne inzet wordt steeds belangrijker, het biedt de mogelijkheid om je doelgroep optimaal te bereiken. Crossmediaal adverteren is dus een absolute win-win situatie!
Bij een crossmediale campagne wordt de boodschap telkens aangepast en afgestemd op het medium. Zo is radio bijvoorbeeld prima geschikt voor een actiematige inzet en TV voor imago. Daarnaast is online adverteren ook een uitstekende aanvulling. Door TV en radio wordt interesse en vertrouwen gewekt, online zit vaak dichter op het beslissingsmoment.
RTV Utrecht is het platform voor je regionale reclame op radio, televisie en online in de provincie Utrecht en omstreken. Uiteraard verdient jouw campagne de grootst mogelijke zichtbaarheid en daarom is crossmediaal adverteren op RTV Utrecht een uitstekende keuze. Wij bieden je namelijk een uniek platform met een tv zender, maar liefst twee radiozenders en online. Kortom, alles onder één dak!
De media van RTV Utrecht hebben ieder een eigen manier van informeren gericht op een deel van de totale Utrechtse bevolking. Via deze media wil RTV Utrecht alle inwoners van de provincie Utrecht bereiken. En dat lukt uitstekend met een crossmediaal bereik van maar liefst 80%! (bron: Onderzoek Motivaction, 18-75 jaar, januari -juni 2022).
Via regionale radio en tv kan je dus je hele werkgebied (of delen daarvan) in één keer bereiken! Online is een uitstekende aanvulling en versterking. We zullen je bijna altijd een combinatie van offline en online media adviseren, omdat dit naar onze ervaring altijd het meest effectief is.
Radio
In de periode oktober-november 2022 was Radio M Utrecht voor Qmusic en NPO Radio 2 de best beluisterde zender in de provincie Utrecht!
Televisie
Een gemiddeld maandbereik van bijna 1,2 miljoen kijkers!
Online
In 2022 maandelijks gemiddeld 1.669.632 bezoeken aan de site en 2.260.706 bezoeken aan de apps.